اخبار روزفناوری

کوالکام اعلام کرد که نوت بوک های مقرون به صرفه مبتنی بر ARM را در نمایشگاه IFA معرفی می کند که دارای اسنپدراگون ایکس پلاس تنها با قیمت 800 دلار هستند.

کوالکام اعلام کرد که نوت بوک های مقرون به صرفه مبتنی بر ARM را در نمایشگاه IFA معرفی می کند که دارای اسنپدراگون ایکس پلاس تنها با قیمت 800 دلار هستند.

Snapdragon X Elite در مجموعه ای از نوت بوک ها معرفی شده است، با بررسی های مختلف که بیان می کند جدیدترین دستگاه های ویندوز مبتنی بر ARM در زمینه های مختلف موفق شده اند، اما در برخی دیگر از آنها ناتوان است. یک شات بلند یک شکایت این بود که این محصولات کمی گران هستند و خریداران بالقوه را به فکر خرید مک بوک سیلیکونی اپل می‌اندازد. خوشبختانه، کوالکام قصد دارد با معرفی موجی از نوت‌بوک‌های مجهز به Snapdragon X Plus ماه آینده در نمایشگاه تجاری IFA، و بهتر از همه، این قیمت ها فقط از 800 دلار شروع می شود.

هیچ مدل خاصی ذکر نشده است، اما بعید است که Snapdragon X Elite به دلیل قیمت بالای چیپست معرفی شود

در حال حاضر، اسنپدراگون ایکس پلاس که چندی پیش معرفی شد با پردازنده مرکزی 10 هسته ای و سرعت کلاک 3.40 گیگاهرتز عرضه می شود. به گفته افشاگر مشهور Evan Blass، کوالکام نسخه 8 هسته‌ای از همان چیپست را در نمایشگاه IFA و نوت‌بوک‌های قدرتمند با قیمت 800 دلار معرفی خواهد کرد. کریستیانو آمون، مدیر عامل شرکت سن دیگو، قبلاً در آخرین تماس با درآمد شرکت اعلام کرد که با ساختار قیمت گذاری تهاجمی تر 700 دلار، که امکان استفاده بیشتر از نوت بوک های ARM مبتنی بر ویندوز را در بازارهای مختلف فراهم می کند.

برای اسنپدراگون ایکس پلاس 8 هسته‌ای، تراشه ممکن است دارای چهار هسته کارایی و چهار هسته بازده باشد که در نتیجه عملکرد چند هسته‌ای در مقایسه با نسخه 10 هسته‌ای کاهش می‌یابد، اما کاهش بودجه انرژی به این معنی است که می‌تواند به طور بالقوه افزایش یافته را ارائه دهد. عمر باتری اسنپدراگون ایکس پلاس به‌عنوان دو چیپ‌ست دیگر کوالکام، به‌عنوان دو چیپ‌ست دیگر کوالکام، در فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید می‌شود، و در پست زیر، پردازنده گرافیکی Adreno به جای 3.8 ترافلاپس و 30 مگابایت کش کل در مقایسه با 42 مگابایت اسنپ‌دراگون ایکس پلاس با بند بالاتر، 1.7 ترافلاپس را نشان می‌دهد.

طبیعتاً بین نسخه 10 هسته ای اسنپدراگون ایکس پلاس و نسخه 8 هسته ای تفاوت های فاحشی وجود داشت، بنابراین جالب است که ببینیم آیا مشخصات پایین تر دارای اشکالاتی در دنیای واقعی هستند یا خیر. تراشه در قایق لپ‌تاپ‌های ویندوزی یافت می‌شود. چیزی که واقعاً چشمگیر خواهد بود این است که قیمت 800 دلاری ذکر شده 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای SSD را به صورت استاندارد ارائه کند و به کوالکام فرصت عظیمی برای نفوذ به بازار بدهد. با این حال، زمان نشان خواهد داد که آیا شرکای شرکت همان برنامه را به اشتراک می‌گذارند.

منبع خبر: ایوان بلاس

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا